Helpdesk: duben 2024

duben 2024

TISKOVÁ ZPRÁVA

19. dubna 2024

 

Závěrečná konference projektu Helpdesk


Partneři projektu HELPDESK hostili 16. dubna v Bruselu více než 90 účastníků z celé Evropy, aby se podělili o nástroje projektu, které pomohou uvolnit finanční prostředky EU pro sociální služby. Tyto nástroje jsou k dispozici řídicím orgánům, poskytovatelům sociálních služeb a zprostředkujícím subjektům, aby usnadnily přístup k fondům EU pro sociální služby a zjednodušily jejich využívání. Zdroje zahrnují soubor nástrojů pro usnadnění projektů v oblasti sociálních služeb pro řídicí orgány, který pomáhá sociálním službám účinně reagovat na administrativní a technické problémy spojené s podáváním žádostí o fondy EU a jejich využíváním. V rámci projektu bylo rovněž vytvořeno elektronické školení pro sociální služby o tom, jak úspěšně financovat své projekty EU.

Dne 16. dubna se v Bruselu konala závěrečná konference partnerství. Akci zahájil evropský komisař pro zaměstnanost a sociální práva Nicolas Schmit. Komisař Schmitt ve svém projevu prostřednictvím videozáznamu zdůraznil význam sociálních služeb ve společnosti pro poskytování životně důležité podpory občanům a vyzdvihl potřebu zajistit, aby subjekty, které mohou takovou podporu poskytovat, měly přístup k finančním prostředkům EU. Komisař Schmit pochválil projekt HELPDESK za jeho pozoruhodnou práci, která pomáhá sociálním službám orientovat se v prostředí financování, zejména jeho soubor nástrojů pro usnadnění, který by mohl pomoci snížit administrativní zátěž spojenou s žádostmi a implementací ESF+.  Freddy Jussien, projektový a politický úředník EASPD a koordinátor projektu, k výsledkům projektu uvedl: "Tento Helpdesk nabízí konkrétní řešení pro vytvoření příznivého prostředí pro využívání fondů EU sociálními službami na podporu sociálního začleňování. Zejména elektronické školení HELPDESK je klíčovým nástrojem, který může pomoci budovat kapacitu pracovníků sociálních služeb pro úspěšné podávání žádostí a realizaci projektů z fondů ESF+."

Lilith Alink, politická a projektová manažerka EASPD a koordinátorka projektu, na závěr akce HELPDESK řekla: "Fondy EU mají potenciál povzbudit členské státy, aby šly o krok dál, aby neinvestovaly pouze do udržování stávajícího stavu, ale aby pilotovaly nové služby a investovaly do inovativní sociální podpory a komunitních přístupů a přístupů zaměřených na člověka, což zlepšuje život lidí, kteří jsou na tyto služby odkázáni. Nástroje HELPDESK mohou pomoci místním zúčastněným stranám, včetně sociálních služeb, lépe získat přístup k těmto fondům EU a tento přechod uskutečnit."

Na závěr akce Helpdesk Mathieu De Poorter, předseda Evropské rady sdružení obecného zájmu (CEDAG) a partner projektu, potvrdil ambice partnerství pokračovat v práci a řekl: "Partnerství nebude odpočívat (abychom navázali na slova Jeroena Jutteho, vedoucího oddělení Evropské komise) a budeme pokračovat v našem úsilí o co nejlepší využití všech fondů EU pro podporu sociální a inkluzivní Evropy a naplnění Evropského pilíře sociálních práv s cílem zajistit ekologický a spravedlivý udržitelný přechod."

Šestnáct partnerů projektu se zavázalo podporovat udržitelnost Helpdesku, aby se optimalizovalo využívání finančních prostředků EU na sociální začleňování, a vyzvalo Evropskou komisi, aby učinila totéž.

Podpůrné dokumenty:

●       Webové stránky HELPDESK jsou k dispozici ve všech jazycích EU

●       HELPDESK Facilitační sada nástrojů pro projekty sociálních služeb, která je k dispozici v angličtině, francouzštině, španělštině, italštině, švédštině, češtině, bulharštině, slovenštině, řečtině a němčině.

●       HELPDESK E-Training pro sociální služby, dostupný v angličtině, češtině, švédštině, francouzštině, italštině a španělštině.

●       Politické a technické pokyny HELPDESK pro řídicí orgány, sociální služby a Evropskou komisi, které jsou k dispozici v angličtině, francouzštině, španělštině, italštině, švédštině, češtině, bulharštině, slovenštině, řečtině a němčině.

●       Brožura HELPDESK s inspirativními postupy v oblasti přístupu k fondům EU a jejich využívání pro sociální služby, která je k dispozici v angličtině, francouzštině, španělštině, italštině, švédštině, češtině, bulharštině, slovenštině, řečtině a němčině.