Jednodenní manažerské kurzy
Sociální pracovník manažerem
Záměrem kurzu je upevnit roli sociálních pracovníků ve vybraných tématech sociální práce v sociálních službách a posílit jejich profesní kompetence a praktické dovednosti. Účastníkům se dostane nejen špičkové výuky, ale také kvalitních vzdělávacích materiálů a podpory lektorů po celou dobu kurzu.
Celkový rozsah akreditovaného kurzu je 112 hodin. Z toho 64 hodin je realizováno distanční (on-line) a 48 hodin prezenční formou.
Platba kurzu bude rozdělena do 2 splátek (první v roce 2024, druhá v roce 2025).
Prezenční výuka (6 dní):
Místo konání: Centrum univerzita Tábor, Vančurova 2904, 390 01 Tábor, vždy od 9.00 hodin
Téma | Datum |
Marketing sociální služby | 18.09.2024 |
Jak se připravit na inspekci a obhájit dobou praxi sociální služby | 19.09.2024 |
Ochrana práv a omezování osobní svobody včetně pohybu klienta sociální služby | 2025 |
Hodnocení kvality a efektivity socální služby | 2025 |
Role sociálního pracovníka v praxi individuálního plánování sjednané sociální služby | 2025 |
Závěrečné kolokvium | 2025 |
On-line výuka (8 dní): vždy od 8 hodin
Vybavení: počítač, kamera, mikrofon, sluchátka anebo reproduktory
Financování sociální služby prostřednictvím více zdrojů - online | 07.10.2024 |
Interní předpisy poskytovatele sociální služby - online | 05.11.2024 |
Vedení týmu sociální služby v náročné situaci - online | 26.11.2024 |
Multidisciplinární týmy v sociální práci v sociálních službách - online | 09.12.2024 |
Stanovování krátkodobých a dlouhodobých cílů sociální služby - online | 2025 |
Uplatnění manažerských dovedností v praxi - online | 2025 |
Právo na přiměřené riziko klienta sociální služby - online | 2025 |
Projev vážně míněného nesouhlasu v pobyt. sl. v praktické rovině z pohledu poskytovatele - online | 2025 |
Podpora vzdělávání počítačových dovedností u seniorů
Ve světě, kdy dochází k rychlému vývoji digitálních technologií, je zlepšování digitálních dovedností seniorů naprosto nezbytné. Cílem vzdělávacího programu je proškolit vybrané pracovníky v oblasti základních počítačových dovedností tak, aby byli schopni nabídnout seniorům vzdělávání v této oblasti, a vytvořit tak příležitost pro jejich růst, aktivní stárnutí a začlenění se do společnosti.
Eliminace nežádoucích jevů na pracovišti a utváření pozitivního pracovního klimatu v sociálních službách
Ke školení bude třeba počítač (stolní nebo notebook), který má:
- funkční mikrofon
- funkční sluchátka nebo reproduktory
- funkční webkameru
- kvalitní internetové připojení
Vzdělávací program se zaměřuje na pracovní týmy na všech úrovních poskytovatele sociální služby. Nelze totiž od sebe odlučovat efektivitu a kvalitu vztahů v pracovním týmu od kvality poskytované sociální služby a osobní spokojenosti klienta. Jde o propojené nádoby. Pracovní klima lze vnímat z hlediska jeho stálosti, intenzity, atraktivity, kvality. Klima v sociálních službách může být pozitivní, otevřené, tvůrčí, inspirativní, podnětné, zdravé, motivující bez konfliktů a krizí, kterých vzniká každodenně celá řada. Prakticky se jim nelze vyhnout. Konflikt je obyčejně vnímán jako střet něčeho s něčím a lze jej považovat za stav, který vnáší nerovnováhu nebo nestabilitu. Individuální zkušenost s konfliktem může být negativní nebo pozitivní, podle toho jak se k němu každý jedinec staví. Tento kurz seznamuje frekventanty se základními principy a typy nežádoucích jevů a patologických vztahů v organizacích poskytujících sociální služby. Vysvětluje jednotlivé formy a projevy těchto jevů s důrazem na dopady na pracovníky a rovněž se zabývá dopady na organizaci jako celek. Specifikuje možné druhy ztrát, které krizové situace způsobují. Kurz se zabývá také možnými dopady na kvalitu poskytované sociální služby a spokojenost jejího klienta. Účastníci navzájem sdílejí a analyzují své zkušenosti a na základě získaných informací navrhují možnosti řešení daných situací vedoucích ke kvalitě sociální služby i kvalitě vztahů na pracovišti.