Konsorcium projektu uspořádalo validační workshop na evropské úrovni s cílem ověřit zjištění ve výzkumné zprávě "Blueprint: The Visioning of the To-Be Senior Care Providers".
Eldicare 2.0
Dotační titul: Erasmus+, ERASMUS-EDU-2022-PI-ALL-INNO-BLUEPRINT
Realizace projektu: 1. 7. 2023 – 30. 6. 2027
Reg. číslo: 101111721
Projekt Eldicare 2.0 je pokračování projektu Eldicare: Matching Skills in a growing European Silver Economy, který byl realizován v letech 2018 až 2021. Projekt Eldicare měl velký dopad na sektor péče o seniory, nicméně vypuknutí pandemie COVID-19 ovlivnilo jak projektové aktivity, tak sektor péče o seniory.
Projekt Eldicare 2.0 se zaměřuje na přizpůsobení dovedností pracovníků v tzv. sektoru stříbrné ekonomiky, který v souvislosti se stárnutím populace neustále roste. Cílem projektu je proto posílit spolupráci mezi sektorovými partnery v oblasti péče o seniory a poskytovateli vzdělávání tak, aby došlo k aktualizaci profesních profilů a kompetencí pracovníků v oblasti péče. V rámci projektu plánujeme vytvořit také dlouhodobou strategii, která se bude zaměřovat na nedostatek dovedností na trhu práce.
Cíle projektu:
- Vypracovat dlouhodobou strategii dovedností pro odborníky v oblasti péče o seniory vytvořením ekosystému dovedností pro pracovníky v oblasti péče o seniory.
- Zvyšování kvalifikace a rekvalifikace pracovníků v oblasti péče o seniory, aby byli schopni uspokojit rostoucí potřeby stárnoucí populace.
- Aktualizovat stávající a vznikající profesní profily o aktuální a základní dovednosti pro odborníky v oblasti péče o seniory tím, že se zaměří na zásady digitální a zelené ekonomiky, podnikání a péče zaměřené na pacienta.
- Překlenout nedostatky v dovednostech pracovníků v oblasti péče o seniory analýzou nesouladu mezi nabízenými a požadovanými dovednostmi v období po pandemii covid-19 s cílem zajistit společný základ pro kompetence.
- Stanovit metodiku pro řešení budoucích potřeb v oblasti dovedností, a to vytvořením mechanismu předvídání dovedností a vypracováním politických doporučení.
- Poskytovat nové přístupy k výuce a učení vytvářením kurzů založených na kompetencích, postupů učení se prací, příručky pro zaměstnavatele s využitím mikrocertifikátů a platformy MOOC.
- Propojit aktéry v oblasti vzdělávání (poskytovatele odborného vzdělávání a přípravy, vysokoškolské instituce) se zástupci trhu a zastřešujícími organizacemi tím, že je zmobilizují a budou motivovat k přijetí opatření s cílem dosáhnout systémového a strukturálního dopadu.
- Zvýšit kvalitu a atraktivitu odborné přípravy v oblasti zdravotní péče na evropské, vnitrostátní, regionální a místní úrovni tím, že se rozvine společné vnímání mezi klíčovými zúčastněnými stranami.
Klíčové aktivity projektu:
- Projektový management
- Management kvality a evaluace
- Vývoj dlouhodobé strategie z pohledu potřebných dovedností v sektoru péče
- Vytvoření profesních profilů dovedností pro pracovníky v sektoru péče
- Návrh a vývoj vzdělávacích programů
- Pilotní ověření vzdělávání
- Individuální konzultace
- Diseminační aktivity a publicita
Na realizaci projektu se podílí celkem 17 partnerů z evropských zemí. Partneři pocházejí například z Řecka, Německa, Francie, Rakouska, Bulharska, Lucemburska a České republiky.
Více informací o projektu naleznete na našich projektových webových stránkách.
Aktuálně o projektu
Propagační materiály
Partneři projektu:
- AKMI, koordinátor projektu (Řecko)
- AKTIOS (Řecko)
- Metropolitan College (Řecko)
- ACQUIN (Německo)
- BK-Consult (Německo)
- APSS ČR (Česká republika)
- FNAQPA (Francie)
- Gérontopôle University (Francie)
- LARES (Španělsko)
- OJAB (Rakousko)
- BLOCKS (Bulharsko)
- DAYANA (Bulharsko)
- Eurocarers (EU network)
- EAN (EU network, Lucembursko)
- ESN (EU network)
- EVBB (EU network, Belgie)
- EVTA (EU network)