Značka kvality v sociálních službách

/media/sluzby/kvalita/zq/znacka-kvality.png

Cílem Značky kvality v sociálních službách je poskytnout klientům sociálních služeb,  ale také jejich rodinným příslušníkům jednoznačnou informaci o tom, jakou kvalitu mohou od využití dané sociální služby očekávat. 

Jde o jednoduchý systém externí certifikace těchto zařízení, který je založen na tzv. udělování hvězd. V praxi tak již při vstupu do domova pro seniory uvidí, jak jeho nový uživatel, tak případně i jeho rodina, zda jde např. o dvouhvězdičkové nebo pětihvězdičkové zařízení.

Značka kvality v sociálních službách hodnotí všechny důležité aspekty pobytu v zařízení, a to pouze z jednoho úhlu pohledu, z pohledu samotného uživatele dané sociální služby.

Značka kvality v sociálních službách jako nástroj a měřítko kvality zcela běžné v mnoha západoevropských zemích tak přichází do ČR, aby kvalitu sociálních služeb u nás nejen měřila, ale vedla dlouhodobě k jejímu zvyšování.

 

Pro více informací navštivte níže uvedené stránky Značky kvality v sociálních službách.